Monday, November 3, 2008

[Doa] Buat Kekasih: Bingkisan Doa

Ya Arhama Rohimin, Ya Arhama Rohimin, Ya Arhama Rohimin

Ya Allah...
Seandainya telah engkau catatkan
Dia milikku, tercipta buatku
Satukanlah hatinya dengan hatiku
Titipkanlah kebahagian antara kami
Agar kemesraan itu abadi...

Dan Ya Allah... Ya Tuhanku yang maha mengasihi
Seiringkanlah kami melayari hidup ini
Ketepian yang sejahtera dan abadi...

Tetapi Ya Allah...
Seandainya telau Engkau takdrikan, dia bukan milikku
Bawalah dia jauh dari pandanganku
Luputkanlah dia dari ingatanku
Dan peliharalah aku dari kekecewaan...

Serta Ya Allah, Ya Tuhanku yang maha mengerti
Berikanlah aku kekuatan
Melontar bayangannya jauh ke dada langit
Hilang bersama senja nan merah
Agar aku bisa bahagia
Walaupun tanpa bersama dengannya...

Dan Ya Allah yang tercinta
Gantikanlah yang telah hilang
Tumbuhkanlah kembali yang patah
Walaupun tidak bersama dengan dirinya

Ya Allah Ya Tuhanku
Pasrahkanlah aku dengan takdir Mu
Sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkan
Adalah yang terbaik buat hamba Mu ini...

Ya Allah
Cukuplah Engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku
Di dunia dan di akhirat
Dengarlah rintihan dari hamba Mu yang daif ini
Jangan Engkau biarkan aku sendirian
Di dunia mahupun di akhirat
Menjuruskan aku ke arah kemaksiatan dan kemungakaran
Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman
Supaya aku dan dia dapat membina kesejahteraan hidup bersama
Ke jalan yang Engkau redhai
Dan kurniakanlah padaku ketururnaan yang ssoleh...

Ameen, ameen Ya Rob'alameen...

Courtesy of Mohammed Juanda BMN (Cairnhill)

1 comment:

Amry2beMuallij said...

mohon copy ilmu yang ada di blog tuan untuk share di blog saya..